Builds
Beauty en verzorging

10 tips voor goed aquisitie

1. Gebruik nooit een belscript

als een telemarketeer een script voor leest dan merk je dit meteen. Een goed spiekbriefje is de uitkomst lees nooit iets op het is de bedoeling om een natuurlijk gesprek te krijgen.

2. Zorg dat je stem normaal klinkt.

Praat rustig en normaal gebruik vooral geen vrolijke zangerige stem. Ga voor een rustige en lagere intonatie; doe dit ook als je met bekenden spreekt.

3. En dan je eerste telefoontje

Zorg ervoor dat elk gesprek klinkt alsof het je eerste telefoontje is. Zo vermijd je auto pilot verhaaltjes. Spreek rustig en normaal gebruik geen deftig vakjargon.

4. Heeft u even tijd of schikt het dat ik u bel.

Dit heeft iedereen wel is gehoord. Mensen nemen de telefoon niet op als ze geen tijd hebben. Stel deze vraag alleen als je denkt of hoort dat de persoon die je belt in een rumoerige ruimte zit.

5. Bent u degene die gaat over..?

gebruik deze vraag absoluut niet..

6. Begin niet met wat je bedrijf doet

Wat veel beter overkomt is starten met een goede ingang, zoals: ‘wat wij opmerken bij onze klanten is dat… of Is dit iets waar u ook tegenaan loopt?’ Laat je prospect vooral zelf nadenken….

 

7. zorg dat je korte eenvoudige vragen stelt.

Begin een gesprek nooit te moeilijk. een maal lekker in gesprek en merk je dat je deal kan sluiten, Dan komen de moeilijke en intensievere vragen vanzelf!

8. Benoem af en toe de naam van de prospect

Als je steeds de naam van je prospect noemt kan dit irritatie opwekken, dus doe dit niet. Gebruik de naam, maar niet te vaak. Een goede richlijn is bij het begin en einde van je gesprek. 

9. Wees vriendelijk maar overdrijf dit niet.

Natuurlijk ben je super enthousiast over het product! blijf professioneel en probeer de deal te sluiten.

10. Luister naar je klant en ook naar jezelf jezelf

Neem eens een gesprek op. Luister goed naar je technieken en probeer rustig bij te schaven, zo leer je steeds betere gesprekken te voeren!

Wil je beter worden in Aquisitie neem contact op met CommCom!!

 

Dit artikel is geschreven door CommCom specialist in telefonische aquisitie

 

Voor meer info : https://www.commcom.nu/