Kipling was een van de populairste tassen- en accessoiremerken in de jaren 1990. Het Belgische merk, dat vooral bekend is om zijn innovatieve gebruik van gekreukt nylon en zijn schattige apenmascotte, was aanwezig in elk klaslokaal en op elke luchthaven. Hoewel er elke 2 seconden een Kipling-tas wordt verkocht, is het merk in de loop der jaren de weg kwijtgeraakt en is het er niet in geslaagd mee te evolueren met de veranderende tijden, waardoor het een deel van zijn aantrekkingskracht bij tieners en jongvolwassenen heeft verloren. Precies daarom is Vera Breuer, Global President bij Kipling, bezig met de oprichting van een wereldwijde taskforce om een nieuwe creatieve merkvisie voor Kipling te creëren. Een merkvisie die zich vooral richt op millennials. “We werken momenteel aan een nieuwe creatieve visie voor Kipling, een visie die het merk dichter bij zijn oorsprong zal brengen,” legde Breuer uit aan FashionUnited tijdens een interview voorafgaand aan de lancering van hun collectie in Antwerpen op donderdagavond.” Aangezien Kipling ook een paar jaar oud is, is een gebied dat we volgens mij hebben gemist om aan te pakken, ervoor zorgen dat millennials het merk kennen, dus werken we aan een strategie om hen terug in het bedrijf te brengen.” Sinds haar aanstelling bij Kipling in januari van dit jaar werkt Breuer samen met haar wereldwijde team bij Kipling, waartoe ook industrieveteraan Denielle Wolfe, Vice President of Product and Design, behoort, om de nieuwe, wereldwijde merkrichting van Kipling uit te zetten. Kipling richt zich op het aantrekken van millennials: ‘Waar jonge mensen zijn, daar willen wij zijn’ |