De nieuwe Alitalia organisatie zal veel kleiner zijn, met slechts 25-30 vliegtuigen

De nieuwe Alitalia organisatie zal veel kleiner zijn, met slechts 25-30 vliegtuigen

“Alitalia is van vitaal belang en zal opnieuw de vaandeldrager worden”. Hoe het ook zij, de newco zal beginnen met een kleine omvang, slechts een vierde van de huidige: 30 vliegtuigen, 3.000 arbeiders. De administratie en de ongekende ambtenaar Giuseppe Leogrande proberen het.

Een verkleinde Alitalia is de onderneming waaraan de administratie en de ongebruikelijke magistraat Giuseppe Leogrande werken. In de visie van de administratie moet Alitalia nationaal en open geclaimd zijn, maar met een extreem kleine omvang, in ieder geval in de onderliggende fase.

“Alitalia is essentieel en zal langzamerhand de bannertransporteur worden”, is de mantra van de administratie. In ieder geval zal de nieuwe organisatie die het zal herstellen slechts een vierde van de huidige zijn. Na 3 jaar te zijn gestopt met de afwezigheid van nieuwe financiële specialisten, gaat het erom de newco in iets meer dan een maand te maken omdat het geld opraakt. Een situatie die, zonder een echt herstelplan, de verenigingen benadrukt.

De nieuwe koers voor de organisatie werd aan de verenigingen geschetst tijdens een videovergadering die werd georganiseerd door de minister van Economische Ontwikkeling Stefano Patuanelli, die ook door de ministers van Vervoer Paola De Micheli en Labour Nunzia Catalfo werd gevolgd, net als door commissaris Leogrande. De wetgever beklemtoonde de vitale positie van de organisatie, die in toenemende mate duidelijk werd door de noodsituatie in verband met de coronaviruscrisis, en bevestigde de weg van de open newco. De nieuwe component betreft de grens van de nieuwe organisatie die “beperkt” zal zijn. Een extreem verwaarloosbare limiet. Geïnterpreteerd zal de newco beginnen met een armada van 25-30 vliegtuigen, dat zijn degenen die vliegen in deze tijd van de Covid-19-crisis.

Dit is nauwelijks een vierde van de totale armada, dat is 113 vliegtuigen. Lufthansa heeft bijvoorbeeld meer dan 200 vliegtuigen. De kans dat er bovendien een vergelijkbare afname is voor het personeel, zou afnemen tot ongeveer 3.000 vertegenwoordigers van de huidige 11.000. Eerlijk gezegd zou het terugkeren naar de graden van 1957, toen de baby Alitalia ongeveer 3.000 vertegenwoordigers en 37 vliegtuigen had. Ver verwijderd van de jaren 2001-2004, toen de Alitalia (waarvan de staat de belangrijkste investeerder was) meer dan 20.000 vertegenwoordigers en een armada van 160-185 vliegtuigen telde.

De newco zal zo snel mogelijk worden opgericht, mogelijk binnen een maand, en een arbeidersagent zal eveneens toetreden tot het bestuur. Een onderdeel dat de waardering voor de verenigingen in ieder geval benadrukt door het ontbreken van een ontwikkelingsplan voor de organisatie als de crisis voorbij is.

https://flight-tracking.org/