Builds
Image default
Banen en opleidingen

Op afstand overleven. Hoe een recruiter in quarantaine werkt.

recruitment consultants

Er gaat nog geen half uur voorbij of een persbureau maakt een nieuwe publicatie over het coronavirus. Grote bedrijven schakelen over op telewerken, de overheid vraagt ​​reizigers uit Europa om na aankomst minimaal 14 dagen thuis te blijven. Veel recruiters moesten (of zullen binnenkort) ook “op afstand” werken. We zijn aan het uitzoeken hoe we dit kunnen doen zonder het aantal gesloten vacatures in gevaar te brengen.

Teamcommunicatie opzetten

“Op afstand gaan kan een schok zijn voor het team”, zegt Darren. Om effectief te blijven, bespreek je vooraf alle nuances, kies je tools voor interne communicatie en bedenk je hoe het voor jou handiger is om processen te synchroniseren. Je zal nodig hebben:

Sterke leider. Met een team onder je controle is het belangrijker dan ooit om het verantwoord aan te pakken. Afdelingshoofden moeten aanwezig zijn in alle communicatiekanalen, actief communiceren en tijdig de gesprekken aangaan. Wees de initiatiefnemer van videovergaderingen, wees altijd in de toegangszone. Het is belangrijk om mens te blijven: en uw collega’s te laten begrijpen dat het niet gemakkelijk voor u is om geïsoleerd te zijn, maar om een ​​gids en assistent te zijn in deze verschrikkelijke wereld van afgelegen ligging.

Process Bible, News Digest, wat je maar wilt. Eén document waarin alle belangrijke gebeurtenissen in het bedrijf in realtime worden vastgelegd. Het is belangrijk om alles wat er gebeurt te documenteren om verwarring te minimaliseren en altijd “in het onderwerp”. Notion of Google Docs werkt goed voor deze doeleinden.

Rapportageschema en methode. Werken op afstand kan de werkstroom verstoren – in principe is niet ieders gezinsleven immers aangepast aan werk. Het is belangrijk om de reikwijdte van het werk voor een dag / twee / week uit te spreken: dit zal u helpen om de voortgang bij te houden en het management zal weten en begrijpen wat werknemers op afstand doen. Plan gesprekken (indien nodig).

Een tool voor het plannen en organiseren van processen binnen een team. Je standaardbord in Trello, Columns, etc. zal het doen.

Slack, die u waarschijnlijk al gebruikt. Dit is een samenwerkingscentrum dat uw post, telegrammen en bijeenkomsten in de keuken uitstekend zal vervangen. Maak chats over verschillende communicatieonderwerpen (vergeet niet om de vloedlijn apart te verwijderen). Het is niet voor niets dat het zo snel groeit – wat betekent dat je team het zeker nodig heeft.

Overstroming is een belangrijk onderdeel van de workflow. Op kantoor gebeurt dit allemaal op de een of andere manier vanzelf: informele communicatie wordt hardop gevoerd en alle werkprocessen worden al overgebracht naar de digitale ruimte. Als jullie allemaal afgelegen (en geïsoleerd) zijn, is het belangrijk om ook ruimte vrij te maken voor eenvoudige menselijke interactie. Vergeet niet om grappen te maken, onthoud de feestdagen, deel roddels, memes, plannen voor het weekend. Kortom, maak je eigen online rookkamer: een aparte Slack-chat is voldoende.

Zorg voor communicatie met kandidaten

We hebben geluk: vaak vindt de meeste communicatie met kandidaten al online plaats. Het zoekproces zelf zou niet veel moeten worden beïnvloed door het formaat voor werken op afstand: blijf brieven schrijven, sociale netwerken en werksites scannen, onze blog lezen op telegrammen en op zoek gaan naar nieuwe life-hacks voor sourcing.

Maar hoe zit het met sollicitatiegesprekken? Onder de quarantainevoorwaarden zal het niet werken om de kandidaat persoonlijk te ‘onderzoeken’ en hem in realtime aan het team voor te stellen: maar in de 21e eeuw zijn helpt ook bij deze kwestie. Je zal nodig hebben:

Wat is er nog meer goed aan Zoom? Er is een filter, zoals op Instagram, zodat je niet opnieuw make-up hoeft te doen voordat je een kandidaat belt. En als je een collega belt, kun je ook de achtergrond veranderen om de beklemmende sfeer te verzachten.

Meer alternatieven: Hangouts, Skype, Whatsapp-videogesprekken, FaceTime.

Krisp is een hulpmiddel dat helpt om onnodige ruis aan beide uiteinden van de draad te verwijderen. U weet zelf dat het thuis niet altijd mogelijk is om een ​​dodelijke stilte te bewaren, en kandidaten komen vaak in contact vanuit cafés en andere drukke plaatsen.

Oefen zelfdiscipline

Als u voorheen dacht dat tijdbeheer en planning uw sterke punten waren, dan zult u op afstand merken dat u alles opnieuw moet leren. Er zijn twee grote gevaren: u begint te veel tijd op internet door te brengen en vergeet volledig te verhuizen (waarom), of u wordt juist afgeleid door bijzaken. Thuis zijn er te veel verleidingen: er is een koelkast in de buurt, een werkende tv, familieleden, ook afgesloten huizen, huisdieren … Je zult niet minder zorgvuldig persoonlijke grenzen moeten opleggen dan op kantoor, alleen moet het nu in je eigen huis gebeuren. Je zal nodig hebben:

TomatoTimer is een wereldoud programma voor degenen die hun aandacht niet op één ding kunnen houden. De “tomaten” -techniek, uitgevonden in de jaren tachtig, houdt in dat taken worden opgesplitst in periodes van 25 minuten, genaamd “tomaten”, gevolgd door korte pauzes.

RescueTime is een gizmo die u zal helpen begrijpen waar uw tijd naartoe gaat in de begintijd van thuiswerken. Slechts 10% van de door de dienst ondervraagde gebruikers kan zelfstandig plannen waar ze hun dag aan besteden: en deze gratis tool helpt de werkgelegenheid te optimaliseren.

GoFuckingWork – We kunnen externe prikkels (zoals een kokende ketel en saaie buren) niet uitschakelen, maar we zullen helpen om digitale ruis te beperken. De verleiding om door de Instagram- of Facebook-feed te bladeren, om te controleren of de nieuwkomer door Dud veel hoger is uitgebracht als er geen collega’s in de buurt zijn. En dit is natuurlijk: maar het inhuren van meer ontwikkelaars helpt op geen enkele manier. De extensie blokkeert de websites van uw keuze: en stuurt u op een zeer openhartige manier als u ze bezoekt.

Meer alternatieven: Cold Turkey, Hyperfocus.

Organiseer uw werkruimte

Probeer de communicatie met uw gezin tijdens werkuren te beperken – houd uw concentratie maximaal. Zoek een goed verlichte ruimte, stoel en tafel en een goede geluiddichte koptelefoon. Je zal nodig hebben:

Goede muziek, niet storend van werk. Lyrische liedjes van buitenlandse artiesten (om niet vast te houden aan bekende woorden), jazzmixen, klassiekers en chill zijn zeer geschikt. Apps zoals Rustig met witte ruis zijn ook goede opties.

Meer alternatieven: Brain.fm.

Verleng uw antivirus-abonnement, vooral als u van werkapparatuur naar uw pc thuis moest “overstappen”. Over het algemeen is het een goed idee om antivirussoftware op al uw apparaten (inclusief smartphones en MacBooks) te downloaden en regelmatig op virussen te controleren. Er zijn veel gratis opties (bijvoorbeeld Avast).

work agencies

https://www.globalrecruitment.info/