Btw aangifte is een zaak die in België met grote regelmaat terugkeert voor ondernemers. In bepaalde gevallen is het driemaandelijks maar het kan ook zijn dat het iedere maand gedaan dient te worden. Kies een geautomatiseerd systeem
Om ervoor te zorgen dat deze aangifte je niet al te veel tijd kost die je als ondernemer wellicht niet altijd hebt is het zinvol daarvoor een geautomatiseerd systeem aan te schaffen. Als je ervoor kiest om Yoursminc te nemen krijg je daar een boekhoudprogramma, een facturatieprogramma en een CRM systeem bij. De verschillende onderdelen staan allemaal digitaal met elkaar in verbinding zodat de gegevens altijd uitwisselbaar zijn. Trasacties overhevelen naar de aangifte Met het boekhoudprogramma kun je alle denkbare boekhoudkundige handelingen uitvoeren waaronder het registreren van alle financiële transacties. Deze vormen op die manier de basis voor je btw aangifte. Als je alle transacties netjes bijhoudt wordt de aangifte van btw kinderspel omdat je de gegevens gewoon zo kunt overnemen en er geen extra werk voor hoeft te doen. Fouten makkelijk te herstellen Mocht er onverhoopt een fout in de gegevens staan die je digitaal hebt doorgestuurd dan is dat geen probleem. Fouten kunnen aangepast worden zodat de aangifte uiteindelijk gewoon kloppend is. De aangifte zelf kun je digitaal versturen via Intervat. Dit is een elektronische verbinding waarmee je dergelijke gegevens veilig kunt versturen naar de juiste instantie. |
Voor meer info : |