Toekomst van het “online boodschappen” doen
Tijden veranderen, en dat merkt ook de consument. Boodschappen doe je niet meer in de winkel, nee gewoon via het internet. Of nog makkelijker; met een maaltijdbox. Hiermee bespaar je nog veel meer tijd dan wanneer je alle boodschappen afzonderlijk in je winkelwagentje moet gooien. De groei van de online boodschappenverkoop gaat veel minder hard dan tot nu toe werd verwacht. Dat blijkt uit onderzoek van EFMI Business School. Albert Heijn hoeft zich als marktleider weinig zorgen te maken, maar voor kleinere supermarktketens wordt het nog moeilijk om de noodzakelijke schaalgrootte te bereiken. Dat neemt niet weg dat ‘online’ in de foodsector wel degelijk in de belangstelling staat, zegt onderzoeker Marcel van Aalst. “Als je op dit moment kijkt naar online boodschappen doen in Nederland – een breed pakket met boodschappen – dan is die markt op dit moment zo’n 375 miljoen euro, en dat is een omzetaandeel binnen de totale supermarktomzet van 1,1 procent.”. Ook de maaltijdbox markt staat sterk in de ontwikkelingsmodus. De verwachting is dat komend jaar honderdduizenden Nederlanders een maaltijdbox gaan proberen. Populariteit maaltijdboxen Naast maaltijdboxen ook Picnic Supermarkt |
Voor meer info : http://www.maaltijdbox.net/mathijs-maaltijdbox/ |